Varför det heter "dum som en ko"

Ugha, godmorgon peeps!
Jag hoppas er tidiga eftermiddag har varit lugn och skön - för det har banne mig inte min varit! Jag skulle upp och hjälpa Lovisa in med djuren vid två för att mamma och pappa var ute och åkte någonstans. Tjugo över ett vaknade jag, efter 5,5 timmars sömn, av att Lovisa nästan slår in mitt fönster och skriker att jag ska komma ut och hjälpa henne. Jag gör som hon sagt i tron att jag försovit mig, men nej. När jag kommer ut möter helvetet på jorden mig. Enorma fyrbenta djur överallt, kryssandes mellan - och genom - rabatterna i trädgården och våra hundar som inte fattar någonting utan bara springer runt som ett gäng dönickar.

Ja, ja. Sånt händer väl tänker jag och börjar med att försöka få in korna i ladugården. Tjena! Har ni sett en ko hoppa över ett staket någon gång? Inte det, nej? Det kanske är för att de inte kan. Lik förbannat höll jag på att krocka med bakdelarna på två stycken som naturligtvis fastnat halvvägs över när jag skulle gå runt huset. Jävla höskallar. Lovisa fick nöjet att plocka sönder staketet medan jag fick nöjet att få det över foten när det väl ramlade. Kor i staketet och skit uppåt väggarna kan man nog säga. Helvete, vad arg jag var.

Fick i alla fall gå in vid tre efter några löparrundor, söndersprängda stängsel och en hoppande ko. (På riktigt. I nedförsbacke över en kedja på mer än en halvmeters höjd.)

Nu tänker jag inte göra ett dugg mer för den här dagen - det skulle ju vara min lugna sovdag/första lediga dagen på två veckor! Tv-serier blir det!
x.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0