Pank, döv och olycklig

Jag har lite svårt att ta in att jag är arbetslös på riktigt, jag har bara gått och väntat på att sommarlovet ska lida mot sitt slut - men idag var det svårt med den mulna himlen och de isande höstvindarna. Jag kan knappt förstå att det är ett år kvar tills jag kan sitta i fönstret i min lägenhet och lyssna på tystnaden som inte är tyst utan är bilar, vinden i buskarna, grannens fest och allt annat som är rogivande och skönt när man är trött men ändå pigg.
Tänk att man lyckades. Jag har godkända gymnasiebetyg och massor av bra, om än lite svåra att urskilja från min sida, kvaliteter. Om 20 år har nog jag också en rosa pelargon i en kruka i fönstret. Ve och fasa. Jag hoppas åtminstone jag är fyrspråkig då.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

fyrspråkig??Du menar väl fyra barnsmor:)

2009-09-29 @ 18:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0