När jag har tråkigt...


... lyssnar jag på Björk och ser på "Här är ditt liv" med Jan Eliasson samtidigt som jag drömmer om att själv få sitta någonstans om 40 år och kunna se tillbaka på hur jag bidragit till en fredligare värld.

Ni skulle vara förvånade om ni visste hur ofta det händer att jag tänker på en sådan framtid. Sedan tar jag fram min mentala version av att bada i is genom att se mig själv rynkig och läderhudsartad i kassan på Ica - gammal och bitter över att livet inte blev som jag önskat. Bra va? Det ökar viljan att få ett bättre jobb - på Hemköp kanske? - samtidigt som det avdramatiserar hela framtidsplanerna. Den där psykologikursen jag läste kan ha varit det nyttigaste i mitt liv!

FYI, typ.
x,

Kommentarer
Postat av: Nelima

Vilken fin blogg du har. =)

2009-09-28 @ 13:19:52
URL: http://nelima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0