Rohypnolfisken

Uha, jag sitter i skolan och är tröttare än en guldfisk på rohypnol. Just nu smeker Norah Jones mina öron och ett avslutningstal till studenten fyller mitt huvud. Jag har ingen aning om hur jag ska börja på det, ingen aning om hur jag ska avsluta det och absolut ingen aning om vad jag ska skriva som mellansnack. Men det löser sig säkert!

Min debatt igår gick kanon, förresten! Efter att ha växt upp i en bondefamilj med 6 barn med samma temperament var det inte särskilt annorlunda mot hur en familjemiddag brukar se ut hos mamma och pappa! Enda skillnaden var väl att vi brukar debattera om hur många stenblock det krävs för att mura upp dassväggen vid Lovisas nya hus eller var den sjuka kon ska stå och inte huruvida vi borde privatisera de statliga bolagen... MVG blev det i alla fall och min stackars meddebattör Emelie fick inte en syl i vädret - det var bara Toofan och jag som satt och skrek åt varandra medan Toofans kompanjon Jonas flikade in någon statistisk siffra då och då.

Egentligen är det ett rätt bra liv jag lever just nu. Kalmar FF slog Hammarby med 4-1 och Barcelona vann över Chelsea med okänd siffra - mest troligt 2-1. Erika och jag har fullt upp med planer och studenten är 33 dagar bort. Allting som närmar sig nu känns nytt, läskigt och jättekul! Dessutom har jag fått jobb på Peace&Love (till 77,5 %) och har även fått med mig Anita och Malin som jag visserligen knappt känner, men som är härliga. Och kunde jag dela tält med Julia på Hultsfred förra året när jag träffade henne första gången under promenaden mot campingen så ska väl inte det här vara så farligt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0