Det märks att sommaren är här när:

- Jag har bränt mig för första gången, en ohyggligt ful så kallad bonnbränna över halva halsen. Jag är nu misstänkt lik ett paket Arlas standardmjölk...
- Man kommer till en lektion och är klar för dagen efter 10 minuter
- Studentbalen är imorgon!

To be honest är jag totalt slutkörd idag, Erika och jag var på KM igår och träffade en massa människor. Efter våra 18-årsdagar har vi insett att utekvällar oftast blir mycket, mycket roligare om vi bara dricker något glas cider eller någon drink och sedan sitter så gott som helt nyktra, max lite lulliga, och bara tittar på alla ölhävare som tävlar i vem som kan skrika högst eller krossa flest glas. Och så blir det inte fullt så läskigt att cykla hem sen. Anyway, igår var det ett helt gäng vi satt och pratade med och firade barcas seger (eller, jag gjorde och de andra gillade inte fotboll utöver Kalmar FF) och senare mötte vi Jonte i min klass som vi och någon som hette Freddy satt och pratade med på Corner tills det ljusnade. När Corner var stängt gick vi hemåt sådär som på ett dagiståg där man droppar av person efter person eftersom vi alla bor utmed norra vägen. Jonte bodde längst bort och jag bodde näst längst bort så vi stod och pratade klassen och människor och massor av annat till 5-tiden innan jag pigg och glad hoppade upp i lägenheten och kunde inte somna. Jag satte på Ellen DeGeneres show, då somnade jag inom 5 minuter. Klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0