Studentens ljuvliga dagar..?

Ett halv dygn efter föregående inlägg sitter jag återigen hos Erika och väntar på att tröttheten ska infinna sig. Efter den till synes rohypnoldrogade hjärndvalan av trötthet jag gått omkring med hela dagen är det självklart att jag kommer in i andra andningen lagom till midnatt. Jag får väl hylla det faktum att jag inte har skola imorgon bitti antar jag!

Eftermiddagen blev fantastiskt fin, jag lunchade med Erika och hennes klasskompis Maria på Jenny och hade sedan en mekaniskt självgående medieproduktionslektion då jag lyssnade på Jumper och irriterade mig på hur långt man kan dra tjafset angående balen. Efter många diskussioner tröttnade jag och jag anser fortfarande att en svensk studentbal aldrig kommer likna en amerikansk tonårsfilmsbal och ja, jag är fortfarande sugen på att dyka upp i en grön Lantmännenoverall och gummistövlar. Jag kan ju toppa med en diamantprydd tiara för att visa att jag är tjej. Pengarna sparas ju ändå in genom klädseln.

Gick över gatan till Erika efter skolan, då var Viktor och Lukas redan här och det var käftande, musik och snack. As usual. Hassel och Karin gästspelade också i eftermiddagens show, men gick tidigt och missade därför den stora fighten mellan de tre forna klasskamraterna Viktor, Lukas och Torsten (som trillade in under kvällen). Lukas, 20 år, har flyttat hemifrån men inte lärt sig laga mat och började därför flirta med Torsten efter skjuts till McDonald's. De tre pojkarna satt, som sig bör för forna IT-Medieelever, stationerade runt datorer och skrek ut fördelar och nackdelar med att åka iväg och köpa hamburgare, men Lukas vann till sist efter säkert två timmars debatt. En bil fylldes och iväg bar det mot Donken där mat slukades i aldrig tidigare skådade hastigheter och kvällen kunde avslutas med att Lukas nöjt konstaterade att McFeast remix-erbjudandet McDonald's har pågår fram till den 1 juni - vilket ger honom en ny sorts middag varje vecka i en månad. Galet att den pojken kan vara smalare än en anorektisk tandpetare. Men det är han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0