Öländet.

... var faktiskt inte alls särskilt jobbigt att åka till idag! Jag köpte en enorm mugg kaffe på Pressbyrån och började le lite sådär fånigt för mig själv när bussen åkte över bron och det var ett glittrande mörklblått hav som mötte den knallblå solhimmelen. Att mamma, jag och Matilda sedan gick runt och tittade efter smycken jag kan ha på balen var också en uppiggande faktor. Jag hittade två läskigt dyra armband, men måste prova min klänning igen innan jag bestämmer mig. Sjukt nog tyckte mamma att jag skulle ta det dyraste armbandet, vilket var fint men med en gratisklänning känns det fel att gå med ett armband värt 2200 spänn. För värt det var det, men jag tror inte att jag är det - så många baler har jag inte planerat in i mitt liv och så ytlig är jag inte att jag vill ha smycken som är värda mer än min kamera. Tror jag!

Nu har jag precis kommit in från att ha hjälpt mamma och pappa lite i någon timme och sedan haft någon kvarts yoga med Matilda på gräsmattan. Jag tror att jag ska gå ut och lägga mig och läsa lite innan det blir för mörkt och kallt. Ingen stekning dock - ingen har väl missat Euromelanoma på måndag?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0