Berlin i bilder...

Jag slänger upp några bilder från Berlin när jag nu ändå sitter i skolan och kan göra sånt här. Av någon lustig anledning luktar ju min egen dator bränt och vägrar starta. Jga har inte ens vågat gå till Anders, datatekniokern, med den eftersom jag har en olustig känsla av att jag har haft tur lite för många gånger med JB-datorn för att den ska klara sig igenom något sådant här med..!


Volkspark am Weinberg.
Här satte Sofia och jag mig och solade i en timme medan vi åt glass från glassbaren rakt över gatan. Det var helat otroligt varmt! Parken ligger i ett område som kan jämföras med Soho eller kanske Söder i Stockholm. Kulturnissar överallt. Världsbäst!


O.F.T.
Här gjorde vi vårt 45-minutersjobb. Intervjuade Marita som äger affären. Hon ägnar sig åt att sälja vintage skor, kläder, hatatr och möbler. Jag var här förra året med och blev kär. Det var faktiskt jättekul att komma tillbaka som ett jobb nu då!


Berlinmuren
Jag missade den förra året, men nu gick vi hit. Jag förstod typ ingenting - och när jag väl gjorde det visade det sig att det avr en skylt om ett Ramonesmuseum på Oranienburgerstrasse jag läste på. IQ:t låg på brödrostnivå, men jag skyller på solsting!


Banan- och ananasdrink
Vi hade inget att göra så vi lämnade östberlin och åkte till Wittenbergplatz (?) där jag bodde i närheten av förra året. Tog en drink som inte var särskilt god, så det kändes lite B mendet var skönt att sitta och prata med filtar runt sig när det blev kallare mot kvällen.


Glada tjejer i Berlin
Här satt vi och väntade utanför O.F.T.  innan intervjun.

I Berlin skulle man bo! Varje stadsdel är som en egen värld, på dagen kan man strosa omkring i parkerna och på de mysiga gatorna och på kvällarna/nätterna kan man dansa till  sju på morgonen! Fast vi gav upp vid halv fem eftersom vi ville sluta på topp. Efter det tog det två och en halv timme att ta sig hem så vi gick lagom och åt frukost då. Eftersom vi sedan skulle åka hem vid elva kändes det onödigt att sova, och att hålla sig vaken var helt klart värt det eftersom jag sedan sov hela vägen hem, utom de 4 timmarna på färjan!


Kommentarer
Postat av: KIA WHITE

JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL BERLIN!

2009-05-14 @ 01:11:58
URL: http://honheterkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0