Status: Glad, uttråkad, jävligt duktig, stolt över min syster och fattig.

Det blev en jävla massa adjektiv där, men vi får väl bena upp det hela lite grann! Igår hade jag en helt sjukt bra dag, även om starten med 3 timmar fransk revolution var onödigt brutal från Seths sida efter 7 veckors frånvarande för klassens del. Jag kommer få läsa på en hel massa för att komma ikapp vad min hjärna inte tog in igår, tvättsvampen fungerar tydligen bara till att läsa om Jolie/Pitts kommande adoption av ett indiskt barn eller Britney Spears nya sammanbrott. Farfar borde aldrig fått prenumerera på Se&Hör, jag är skadad för livet. Fan.

Eftermiddagen var dock mycket fin! Mötte en helt galet brun Hanna på Glitter (en vecka i Egypten är tydligen vad man ska åka på för att få färg, jag blev i vart fall onödigt avundsjuk!) för en runda på stan. Utnyttjade lite presentkort till Valle-Balles present och sedan tog vi en fika på Västerport. Hade aldrig varit där förut, men det var faktiskt jättemysigt! Kommande födelsedagspresenter och julklappar kommer nog köpas där från och med nu, bara så ni vet släkten! ;) Vi festade på kaffe och våffla, tydligen har det inte våffeldagar i Egypten och jag har inget våffeljärn, men det var lika gott igår som i onsdags tror jag! Efter fikat blev det en liten runda till på stan, och sedan tog vi bussen till IKEA. Jag köpte en kaktus som ser ut som Einstein och som jag döpte till Alban. Han ska få en käpp och en stickad halsduk, och så ska jag måla ett ansikte på honom har jag insett. Jävligt fint kommer det bli! Efter IKEA missade vi några bussar, först för att vi var för länge på IKEA, sedan för att vi skulle fördriva 20 minuters väntetid inne på Mediamarkt och fastnade i kön för att köpa en CD. Kom ner till stationen vid halv åtta i varje fall och kastade mig iväg för att hinna köpa en liter mjölk på Fetto-Netto innan de stängde. Jag hann och kassafolket blev sura för att jag kom i sista minuten, men that's life i en mataffär!

Nu har jag skrivit en bibel och lite till, men det struntar jag i för jag har tagit en kopp kaffe och lyssnar på Babyshambles, så jag kan ju också fortsätta med att berätta att jag varit så duktig idag att Sofia och jag filmat klart allt till projektarbetet som jag egentligen inte har något att göra med men pysslar med ändå och att jag faktiskt tillbringat en lärarlös engelskalektion med att färdigställa en uppgift vi fått om att analysera ett utdrag ur Paul Austers New York-trlogin. Jag fattade ingenting, men med fina ord från Tyda.se och Lexin fungerar allt!

Nu ska jag åka hem, jag sitter själv kvar i klassrummet och ser ut som en nörd med glasögon och tantkofta, jag kan ju avsluta med att säga att jag är jävligt stolt över Lollo för att hon tog körkortet idag, och att jag är jävligt pank för att jag väntar på mitt studiebidrag. Känns väldigt fint att jag snart ska få det rakt in på mitt eget konto och inte in på mammas och pappas. Det är kul att växa upp, snart ska jag börja läsa självhjälpsböcker, skaffa en terapeut och börja odla pelargoner.

...Eller kolla på Hannah Montana, dricka varm o'boy och läsa Stallkompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0