Öland,

På grund av tidigare uppståndelse över en del öländskt ättade inlägg ska jag börja med att säga att platserna stämmer och namnen på en del personer - men kom ihåg att allt som kan verka ironiskt/sarkastiskt/cyniskt mest troligt också är det. Tack.

 
Yes, jag är här nu. Eller ja, jag kom hit för ganska många timmar sedan för att påbörja mina veckor som barnflicka åt Maja och Matilda. Syftet med att jag åkte över den stora bron var ju att någon ska få iväg mina småsystrar till skolan och sedan se till att de inte bara sätter sig vid tv:n när de kommer hem. Ett mycket fint jobb där jag kan betala av min lilla (väldigt stora) skuld till mamma och pappa.

Kände mig inte så mycket som en barnflicka utan mer en hemhjälp a la Edgar i Aristocats när jag fick börja med att handla (ett mycket spännande uppdrag när man inte varit hemma och hälsat på på några veckor och därför inte har en aningom vad som finns.) och sedan fick listan med att göra-saker uppläst för mig. Det var inte riktigt Supernanny, utan mer Superfixarn. Men även jag kan nog klara av att mocka ett stall och laga mat ett tag framöver. Min vegetariska kost kommer om inte annat driva de flesta (läs: pappa bonden och lillsyster Maja) till vansinne och jag kommer nog tryggt bli tillbakaskjutsad till Kalmar innan jag hinner säga "tofutärningar i sesamfrön"!

Men jag har haft kul idag. Maja och Matilda fick ett poängsystem, sköter de sig får de en stjärna om dagen, och sedan ska vi göra en lista på vad man kan "köpa" för stjärnorna, typ att de får bestämma vad familjen ska göra en lördagskväll, eller gå ut på picknick, eller HÖGVINSTEN (för 20 stjärnor, gör det här...) att få åka och bada eller gå på bio! Bättre än månadspeng och de kommer inte vilja bråka eftersom en stjärna ryker så lätt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0