Lungtransplantation!

Jag är sjuk, och jag hatar det. Det känns lite som om jag hostat upp mina lungor och har en gigantisk knöl i halsen, om ni är lite nyfikna och vill veta? 

Jag är tillbaka i min lägenhet över helgen, nu är det the real deal och på måndag flyttar Veronica in, så då ska det vara tomt här! Jag kommer nog sakna min lilla etta lite grann. Eller, ja. Jag kommer sakna friheten det inneburit att bo ensam och inte ha någon som klagar över att man har diktatur över tv-dosan, att kunna vara så lat en vecka att den enda näringen förutom skolmaten varit en kanna kaffe eller lite te. Och jag kommer såklart sakna att kunna vara inne i stan på tio minuter, och att ha 3 bussar att välja på om man vill någonstans längre bort! Nu kommer jag bo på Öland hos mamma och pappa, det har hittills inte fungerat överdrivet bra om jag ska vara ärlig. Jag var 15 när jag flyttade och har bott helt själv sedan jag var 16, nästan 17 och det blir en ganska stark kontrast till at flytta hem till mamma, pappa, Maja och Matilda. Men att flytta hem till Öland på sommaren är nog rätt bra, och sedan ska jag ju såklart försöka få ett jobb någonstans så att jag kan hyra en egen lägenhet! 

Nu måste jag verkligen sätta igång, jag ska hinna träffa Erika innan jag ska till Britta på middag vid 5. Jag tänker lämna tillbaka "Lilla boken om kristendom" som jag hittade djupt begravd under mina skräphögar. Ni kommer väl ihåg när jag fick den?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0