volvooo

Jag måste skaffa körkort. Nu. 

2 mil till jobbet och inte ens ett moppekort? Jag är ju för dum. Jag som inte ens var särskilt sugen på ett nytt jobb utan mest gick på intervju för att få in vanan så här i lågkonjukturens tider där sådant säkert kommer bli vardagsmat i vilket fall. Och mutan jag gav till pappa igår fungerade inte heller särskilt bra (senaste Björn Hellberg, signerad och fin!). Han borde lära sig av det korrupta folket i New Jersey. Well, nu får jag nog ge mig iväg. En timme på cykel och sedan ett iskallt bad i sjöstugan. Jag peppar! Inte. (Jag började för övrigt undra om jag skulle vara så här tjurig även om jag inte varit tvungen att hoppa in på min helt lediga dag och ta ett långpass. Svaret blev ja.)

Jag undrar om det finns en korrupt körskola i närheten så jag kan snabbfixa ett körkort? Eftersom jag fick min lön i förrgår borde jag ha ungefär... 100 kronor kvar att bjuda med!

Förresten är Björn Hellberg min gud. Tennisfanatiker och allvetande, sittandes vid ett bord utanför ett ställe som säljer äckliga fabrikskroppkakor. Bäst är skrattet i På spåret. Aschbergs skämt är nog det sämsta, men sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0