Systerdag. Kväll.

Gah, har varit hemma några timmar nu och försökt samla krafter att bli lite pigg (läs: druckit cirka 3 kannor kaffe), men det funkar inte. Det här med syskondagar är förvisso otroligt mysigt, men herregud vad man blir trött! Särskilt när det är halvstorm och ändå stekande hett på samma gång! 

Vi har i alla fall haft en jättehärlig dag, bussen in till Kalmar var försenad med säkert en halvtimme så vi missade båtsightseeingen, men vi gick till XperimentLabbet istället. Kikade lite i mikroskop, byggde en racerbåt av frigolit med den vanliga castingen - Matilda sa hur det skulle vara, Maja och jag gjorde, och sedan var det Matildas båt. Lite som Hitler på 30- och 40-talet antar jag. Men, men. Båten blev snabb och alla var nöjda så vi lämnade huset och vandrade vidare mot station: hämta biobiljetter. I väntan på filmen gick vi ner till McDonald's och köpte mat. Tjejen i kassan blev så förvånad över att Maja och Matilda skulle ha frukt istället för pommes att hon slängde ner tre påsar var till dem, haha! 
Efter det såg vi Harry Potter, en väldigt bra film tycker jag nog - för att vara en filmatisering av en bok vill säga... Mycket av de viktiga dialogerna var så gott som direkt utskurna ur boken, och mycket av miljön såg precis ut som man föreställde sig när man läste boken. Tyvärr blev ju 7-åringen (inga namn nämnda) akut kissnödig mitt i den viktigaste förbannelsen, så det missade vi ju helt - men nu har vi ju något att vänta på tills filmen kommer ut på DVD också! Det och, i Matildas fall, även att filmen ska komma ut som dubbad. Jag insåg nämligen precis när reklamen började att jag dragit med min lillasyster på en film med engelskt tal när hon just lärt sig läsa, a.k.a. läser väldigt långsamt... Ett teensy-weensy misstag kanske, men hon var, tack och lov, nöjd ändå! Filmen tog konstigt nog slut väldigt fort, det kändes mer som om vi suttit en halvtimme snarare än två och en halv timme när eftertexterna kom upp, men det är väl egentligen bara ett gott tecken? 

Efter bion var det raka vägen hem, på typiskt KLT-vis: vänta en timme på bussen, ge systrarna varsin korv med bröd, drick kaffe, missa att bussen kommit fram till hållplatsen, stressa till den, upptäck sjumilakön, kliv på bussen, genomlid tjafs mellan småsystrarna vem som ska få sitta bredvid en själv, sätt alla på varsitt säte, släng ut böcker till alla, plugga i mp3:n och koppla bort till Köpingsvik. 

Och nu sitter jag här. Har ätit pannkakor med nykokt blåbärssylt från Lovisas och Viktors blåbärsskörd idag, fyllt i lite försäljningsrapporter och ska nu sova. Imorgon är det jobb 11-19 tror jag, därefter hemcykling och på måndag ska jag tillbaka till Kalmar för blodprover och en kaffe med Jess! 

x,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0