RUBRIK 101

Äntligen är jag uppe och vaken. Egentligen skulle jag varit halvvägs till Borgholm per cykel just nu, men av någon anledning har KLT äntligen insett att även vi som bor på landet vill kunna åka kollektivt och har satt in en perfekt buss som jag kan ta sen. Jag cyklar hem ikväll istället, då ska jag på "fest". D.v.s. hänga borta hos mina faddrar och fika med övriga invånare i den här byn och passa på att tacka för uppvaktningen på min student - något jag varit pinsamt dålig på att göra!

Men först ska jag kränga lite spikmattor och skor, jag är väldigt sugen på att sälja smoothfit-skorna idag - en ny sorts joggingsko helt utan sömmar. Jag jobbar till sju idag, är väl hemma vid åttasnåret och imorgon är jag ledig! En kanske inte alltför avkopplande ledigdag då jag ska ha Maja och Matilda med mig på Harry Potter på bio, men en ledig dag där jag får göra vad jag vill - det ska bli så sjukt skönt! 
På tal om bio förresten... Bridget Jones 3 - flipp eller flopp? Förutom Lejonkungen har jag aldrig sett en tredje film som varit lika bra som den första (Och i Lejonkungen var trean bra för att de bytte koncept och visade ettan på nytt, ur ett annat perspektiv, tvåan däremot var värdelösare än shorts och linne på antarktis i december...). 

Nä, nu ska jag göra mig i ordning. Om en timme går bussen och jag sitter fortfarande i morgonrock...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0