Nu är ...

Nu är jag hemma igen, efter en lugn dag på jobbet. Cykelturen blev av, i rak motvind tog det ändå mindre än en timme - men jag ska erkänna att jag var en sådan badkruka att jag hoppade in på badhuset och duschade istället för att bada i havet. I fortsättningen blir det inget mer av det dock, 60 kronor för att duscha i mindre än fem minuter kändes faktiskt jävligt ovärt!

Lagom till stängning kom ett äckligt monsunregn, av typen "regn på västkusten" eller Mali i augusti, och jag hade inget paraply med mig, men pappa ringde och erbjöd sig att hämta mig, skönt! I väntan på honom köpte jag en sojalatte på Robert's, av någon anledning är det godare med sojamjölk än vanlig. Kände mig nästan som en klassisk bokfigur när jag satt där med min latte och läste "Revolutionary road". Jag skulle haft ett par Manolo Blahniks och en snygg klänning på mig dock. Istället för ett par slitna jeans, fula jobbskor, jobbtröja och en munktröja jag växte ur i nian..!

Fick veta att jag inte är ledig förrän på söndag idag, och att jag måste börja en timme tidigare på torsdag. Mindre kul, men jag antar att det är smällar man får ta... Jag får ju en fet lön i slutändan i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0