Mitt liv just nu:

Jag jobbar korta dagar. Manipulerar på ett väldigt fult sätt till mig skjuts till jobbet om det är tidiga mornar. Och övrig tid sover jag, pratar i telefon eller läser skvaller. Mitt liv just nu är verkligen inte värt en 5-öring från -82. 

Fast nu ska jag vara ledig både lördag och måndag, vilket innebär att jag åker över bron. Först för att se Harry Potter med Maja och Matilda, en lite försenad födelsedagspresent till Maja, och sedan för att lämna (eller testa?) blod och träffa Jessica. Sounds like fun! Förutom att jag måste sitta med försäljningsrapporterna tidigt måndag morgon eller sent samma kväll. Inget av det låter särskilt lockande faktiskt, haha!  

Ja, ja. Idag har jag i alla fall blivit lite hjälte på jobbet då jag lyckades ställa om en klocka "som bara en endaste kille i hela Borgholm kunnat ställa om innan" enligt Annika. Den andra killen måste vara rätt trög i så fall med tanke på att det fanns max 6 olika knappar att peta på. Efter jobbet bar det av hemåt med cykeln, jag tog sällskap av min mp3 som jag fyllde med en massa ny musik igår (Hej Joy division, ännu mer Nirvana, Kings of Leon och Lykke li!), i Köpingsvik hoppade jag in på konditoriet och fyllde på min vattenflaska som jag glömt göra i Borgholm. Eller ja, det var faktiskt mest en dålig ursäkt för att få göra en latte machiato, något jag inte gjort på ett år eller så! Lucas var där och drack "capuccino" bestående av varm mjölk och tre droppar bryggkaffe, den ungen är för söt! 
Därefter cyklade jag de resterande 1,5 milen hem och träffade en Väldigt Skitig Lillasyster. Matilda, 7 år har grejat med vatten och sand och är svartare än en kolgruvearbetande afrikan (om man får säga så utan att vara rasist?) 

Nu tänker jag slänga mig på spikmattan en kvart innan jag ska hoppa in i duschen. Eller ja, slänga och slänga. Jag tänker ytterst försiktigt lägga mig på min matta och koppla av för att se om den faktiskt funkar så där fint som alla säger? Jag måste ju kunna rekommendera det jag säljer! 

Ikväll ska jag sjunga "Ja må han leva" för the man, the myth, the legend - min farfar! Han fyller äldre man, men inte gubbe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0