Home alone

Nu är jag hemma igen, jag sålde inga Smoothfit-skor. Jag sålde inte mycket alls idag faktiskt. Louise har blivit sjuk så vår stand-in Mattias fick hoppa in och ta kassan medan jag tog golvet. Fick iväg några spikmattor i alla fall och sålde ett par skor till en otroligt jobbig kund. Eller, nä. Kunden var jättebra, en ~8-åring som gick in i butiken, såg ett par skor, provade och ville ha. Hans pappa däremot. Jesus christ. Han suckade och hade sig och ville att ungen skulle ha ett par vita skor från provkollektionsvagnen, eftersom de var snyggare och mer värda. Ungen sa att det var mer praktiskt med svarta eftersom de inte skulle bli lika skitiga och dessutom var det en löparsko han valt så den var bra för fötterna. Jag menar, kom igen föräldrar! Lyssna lite på era barn - särskilt när de är smartare än er själva! Killen fick som han ville och pappan suckade. Jag led av akut koffeinbrist och förbannade hans veliga beteende i tio minuter efteråt medan jag galgade upp mer kläder. 
Resten av dagen har dock varit helt okej - faktiskt riktigt trevlig! Värmen tog dock hårdare än vad jag trodde, så när det var dags att hoppa upp på cykeln för att cykla de två milen hem kändes det lite som om jag var Christopher Reeve (efter olyckan) och skulle göra ett thriatlon. Hem kom jag i alla fall, och nu tänkte jag hoppa in i duschen och se om det är någon idé att cykla bort till festligheterna som erbjuds. Jag är mer sugen på lite spikmatta för att sedan lägga mig och läsa faktiskt... Ja, ja. Que sera, sera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0