5051

Oj, vad ångestframkallande mitt förra inlägg var. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga - det känns ungefär likadant fortfarande, fast samtidigt inte alls. Jag vet inte om humöret lyftes av att få brev från skatteverket, vetskapen om att min lön är på väg in på kontot i skrivande stund eller att jag träffat Jess, Erika, Kerstin och Hanna inom loppet av två dagar? 
Jag ska försöka ta tag i mitt liv, om jag har ett ordentligt sparkonto och skaffar körkort kommer det ju uppenbarligen bli mycket lättare att träffa människor jag gillar - right? (Fast nu låter det som om jag inte gillar min familj över huvud taget, men det gör jag ju, fast ibland bara i mindre doser...) 
Well, just nu är familjen och firar min mammas kusins födelsedag, jag är trött och ska njuta av min ensamhet med lite te och en bok. Igår köpte jag två nya för presentkorten jag fick av moster i studentpresent "Revolutionary road" av Richard Yates och "Ängelns lek" av Carlos Ruiz Zafon. Eftersom de hade den på Akademibokhandeln köpte jag även filmatiseringen av Revolutionary road med Kate Winslet och Leonardo DiCaprio. Jag tänker dock inte se filmen förrän boken blivit läst, först skapat, först använt får bli mitt ledord. 
x, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0