Dagen efter kvällen före!

Trots misären när jag lämnade min älskade lägenhet (förlåt Chuck, vännerna gick före!) till förmån för en lång bussfärd ut mot den öländska bondebygden i kläder jag inte alls tyckte om hade jag jättekul igår! Lötfesten som annars brukar bjuda på 10 nya, okända ansikten var den här gången mycket lugnare uppbyggt - alla hade åtminstone sett varandra innan - och vi ägnade kvällen åt att leka lekar och håna Rednex. För nej, inte ens infödda ölänningar gillar dem... Att bo på landet förvandlar en inte automatiskt till en linedansande traktorkörande snusare vars enda finplagg är skinnvästen från 70-talet. Visserligen är det ofta man undrar om det är ens enda framtid och att tiden man bara ägnar sig åt att planera storstadslivet med ljusa väggar utan flugskit och en granne som hör om du blir mördad i ditt hem egentligen bara är en lönlös fasad. Förr eller senare hamnar ölänningarna här igen. Med flugskit på väggarna och kor utanför fönstret. Dansandes linedance till tonerna av Rednex. Fy.
    Men nog talat om Öland och dess speciella invånare (fast det finns guldkorn även här, jag är inte riktigt så negativ som jag låter, bara man lyssnar på anständig musik är man okej för mig!). Festen var kul, vi skrattade, jag har ont i magen fortfarande och jag gick och la mig vid fyra, halv fem-tiden. Inte överdrivet sent men jag blev trött. Gick upp igen kvart i nio och åkte hem till mamma och pappa. Jag tror vi har slutit fred för ett tag, det kan ju bero på att de lämnade huset när jag kom för att titta på en robot, men det är väl en fånig petitess att tjafsa om. Det verkar ju fungera rätt fint att jag kommer hem och hälsar på över en kopp kaffe ibland. Rätt skönt.
x,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0