min idol,

Jag vill lära mig ett nytt språk, ett språk som jag ska kunna prata flytande. Swahili verkar fint, men först ska jag nog utveckla franskan mer. Mon français est vraiment mauvaise, my french is really bad, mi francais es muy mal. Ja ni  fattar. Jag kommer ihåg när jag var liten, kanske elva eller så och satt och åt frukost. Pappa såg på nyheterna och jag var ointresserad, men struntade i att tjata på att han skulle byta (ettan, tvåan och fyran hade ganska likriktat innehåll på den marksända tidpunkten). Då börjar de plötsligt sända ett inslag om en man om pratade åtta språk mer eller mindre flytande, jag tror de sa att han var från Iran - han hade bara bott i Sverige något år, men inte hördes det. Silvia borde lära sig av den mannen och han blev min idol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0