Balkaaan!

Godmorgon.
Sitter på min historielektion just nu och håller på att läsa igenom kommande uppgift. Vi ska skriva minst fem sidor om ett valfritt ämne i historien, och eftersom jag inte kan ett dyft om Balkankrigen var det de som blev mitt val. Att inte veta ett dyft om ett ämne man ska skriva kan dock visa sig rätt farligt, som nu, jag trodde att jag skulle skriva om 90-talets stridigheter i Kosovo och hur FN agerade på ett väldigt mystiskt sätt, men så lätt är det tyvärr inte då jag nu sitter och läser Utrikesdepartementets rapporter angående hur Sverige ska agera i krisen och inser att jag får gå tillbaka ända till 1912 och läsa om hur Serbiens nationalism banade väg för, och till sist utlöste, första världskriget. Illa. Men rätt kul ändå! 
       Jag misstänker dock att jag kommer vilja döda den här uppsatsen ett antal gånger innan jag är klar, men jag har hela praktiktiden på mig att både hata, döda och stycka den innan jag måste lämna in en färdig text!
x,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0