090128

Idag har jag tillbringat min förmiddag i fängelset, för att låta som den drama queen min syster alltid anklagar mig för att vara. Ska jag vara ärlig var det inte särskilt dramatiskt, hela klassen var där på samhällslektionen för att få se hur det ser ut. Det som var sjukt, enligt mig, var att internerna (eller klienterna, kalla dem vad ni vill) hade fler saker att sysselsätta sig med under sina fria timmar än vad vi elever har på skolan. Men jag tänker inte klaga över det, jag är i skolan 7 timmar om dagen, sedan går jag hem och gör vad jag vill, interner är inlåsta på 6 kvm 12 timmar per dygn, har 10 minuter på sig att duscha och göra sig i ordning på mornarna och sedan måste de utföra något lame jobb som att skruva ihop leksakståg från Brio. Som vegetarian anser jag att en biff skulle sitta finare än det.
     Anyway, det avr bara förmiddagen. Eftermiddagen ägnades åt veckans topplektion, Svenska C. Även den här veckan analyserade vi Barack Obama och hur han använder sig av Ethos (att få publiken att dras till en genom att använda sin karaktär) när han talar. Retorik är faktiskt jävligt kul!
     Nu ska jag äta svamp- och spenatpaj och dricka massor med kaffe. Satte på en full kanna när pappa skulle komma eftersom han alltid dricker kaffe, det är lika säkert som att en igelkott har taggar. Men gjorde han det idag? Nä. Så nu har jag 10 koppar kaffe att dricka. One down, nine to go. Suck. Det blir en låååång natt!
x,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0