They told me to put in a headline, and this is what I came up with. Love.

I Kalmar svävar produktiviteten högt över rimliga gränser idag. Tyvärr är det inte jag som jobbar, även om jag skulle behöva en hård spark någonstans för att komma igång! Lyckades försova mig idag, men kom i alla fall bara någon minut försent till historielektionen och insåg att min hjärna var helt döv för allt vad nationalism, Otto von Bismarck och slagen vid Sveciaosten/Holstein heter. Två timmars dravel med svar på frågor som jag på något sätt till och med kom igenom med beröm innan Seth skulle iväg och opereras och därmed gav oss resten av lektionen ledigt. I vanliga fall hade jag då stuckit hem eftersom jag bara har historia på måndagar - MEN idag var det ju självklart så att vi skulle på teater. Jag som är ungefär lika kulturell som en bananplanta. Ja, ja. 
Det var teater eller att boka tvättid, jag stack med några ur klassen till slottet och såg på Förödelsekalaset. En sjukt kul entimmespjäs med logiskt tänkande och en kille jag kände igen läskigt mycket men inte kunde placera. Dumt nog verkade han känna igen mig med eftersom han välkomnade mig med att säga "Men, var inte du här alldeles nyss?" Hmm, nu måste jag fundera lite på var jag kan ha sett honom innan. 
Med lite tur kanske jag ska få jobba på en festival i sommar igen, min lärare Mathias känner nämligen en som var med och startade Peace&Love och han kanske kunde fixa lite jobb åt mig. Det skulle vara helt jävla underbart - jag menar: Pete Doherty, The Kooks och Razorlight tillsammans med läskigt många andra akter?! Sing Hallelujah folks! Jag återkommer angående festivaljobbets vara eller icke-vara. 
Nu ska jag ta min racercykel av modell "Promenad" (på riktigt, faktiskt!) och racea bort till Maxi för att fira den fina vårdagen med mjölk och morötter. Idag börjar min pre-studentenmånad som ska vara totalt fattig på godis, kakor, glass, saft och läsk. Därför måste jag (indulge? svenskt ord?) sjuka mängder morötter, jag ska äta frukost varje dag och förutom skolmaten bara äta soppa. Soppor är jag en jävel på. Det och Billy's Pan Pizza. 


Kommentarer
Postat av: Fredddan!

Äntligen en rubrik! Woohoo! Praise the Lord!

2009-04-06 @ 20:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0