? :

Fråga kolon (:) Varför är det så jäkla svårt att hitta kläder när man behöver dem men så smärtsamt lätt att hitta dem när man är pank?

Jag vill ha ett par skor till imorgon. Hittar inga, och jag vet att jag har, typ, fyra eller fem par högklackade skor hemma i Kalmar, men de behöver alla klackas om, utom de förrädiska 12-centimetrarna som inte direkt lämpar sig för en kväll på Palace. Nedrans fan som jag tycker om att säga. Jag piggar upp mig med att lyssna på Nordpolen, Peggy Lejonhjärta och Mr. Doherty. Och så löser jag korsord, beställer studentklänning och suger i mig av berömmet får min spenat- och fårostpaj. Ibland, som dagar som denna, då känner jag mig jävligt bra. Jag tror det är de här dagarna min familj brukar vilja slå något extremt hårt i huvudet på mig, men idag är alla glada, för mamma och pappa har möte om att go high-tech och bygga robotar i en ny ladugård (Blondinbella, Ebba von Sydow - släng er i väggen, vill man vara i framkant ska man vara teknikbonde) och är så glada över att de kanske kommer minska sina arbetstider med 100 timmar om dygnet. De är faktiskt så glada att jag tror jag ska fråga om jag kan få köpa den där klänningen från Kii jag tittat på. Det är ju alltid värt ett försök. Fest! (Hör av mig om det går som jag vill!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0