Måndag...

Uscha - idag har varit en jättelång dag, har suttit och varit helt borta hela dagen. På spanskan kom jag knappt ihåg någonting av det jag läste på igår och på projektarbetet var det som att varenda bokstav bara flöt ut framför ögonen på mig när jag skulle läsa projektplanen... Att vi sedan hade möte inom gruppen, och att jag blev fly förbannad på en annan medlem som, enligt mig, hade verkligt underliga åsikter om saker och ting, gjorde väl inte saken bättre. Efter mötet blev jag tvungen att gå ut, och enligt Tobbe såg jag läskigt skrämmande ut där jag stampade fram och tillbaka utanför fönstret!
    Blev dock lite piggare när jag och Dessi åkte in till stan med Ivan och Mona (skolans kockar) för att kolla runt lite där. La väl 200 spänn på munsårsmedicin (jävligt fräscht det där, det ser verkligen ut som herpes - fast det är det inte...) sedan tröstade jag mig med att köpa en tubtopp för 79 kronor på rea och en pyjamas med Little miss sunshine. Väldigt trevligt det där!
    Har inte fotat en enda bild idag, har mest bara slappat, men det har i vilket fall regnat som om molnen ville starta tredje världskriget mot minsta lilla dammkorn här i lilla Jerez. Typiskt filmväder, så jag funderar på att se på Babel som jag ändå måste göra till engelskan där hemma i landet falukorv (: Eller också blir det spanskaläxan som fångar min uppmärksamhet, vi har den i och för sig till på torsdag, men jag gillar lektionerna och känslan av att lära sig, åtminstone grunderna till, ett helt nytt språk på bara sex veckor, precis som jag vill ha det - fort&fel! Dessutom går den fortare att göra och jag är så sjukt trött att jag redan funderar på att gå och lägga mig, trots att klockan bara är tjugo i tio.
    Vad som händer imorgon får ni läsa då - stay tuned! (:
xoxo,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0