Sista helgen med folket,

Okej, dålig uppdatering här, I know, men min dator tycks vara oförmögen att koppla upp sig till internet och trots att vi har ändrat alla inställningar som ska ändras fungerar ingenting. Har därför brutit mig in på Tobis dator för att göra en liten sammanfattning över mitt liv här den kommande veckan.
  1. Den här helgen är avskedshelgen
  2. På måndag kommer nya baueromgången
  3. På tisdag åker min älskade Spanienklass
  4. På tisdag kommer Sofia till Malaga, då får vi sova på flygplatsen eftersom tågen slutar gå vid 6
  5. På onsdag har jag ingen aning om vad vi gör mer än att vi åker tillbaka till Jerez, och hoppas hitta ett billigt boende eftersom skolan inte vill ha en 17-åring här...
  6. Onsdagen den 5/11 kl. 06.45 åker vi hemåt. Hoppas komma ända hem, vi ska nämligen byta flygplats och hela köret i London (det är låååångt mellan flygplatserna där tydligen), men vi har ändå 5 timmar så vi tänker positivt.
  7. Den 6/11 cirka 8.40 anländer vi till Kalmar Central. Då är det bara att åka till lägenheten, göra sig i ordning och sedan börja plugga. 
Just nu vet jag inte om jag ska börja med att vara sentimental över att skiljas från alla om bara några dagar, oroa mig för hur min budget kommer hålla om jag ska bo på hotell i en vecka, fundera på vad som ska filmas till reportaget eller bara gripas av panik vid tanken på att om tre dagar har jag ingenstans att bo.
       Men som alla vet, jag är inte den som är den, idag är det lördag, i natt skruvar vi tillbaka klockan en timme och ingen jobbar ändå, så nu tänker jag njuta till max av de här dagarna som är kvar! På måndag blir det ett serious talk med administrationen på skolan här, de har ändå vetat om att jag skulle stanna, så att säga att jag är för liten mindre än en vecka innan jag ska byta rum är jävligt elakt. Men det löser sig. Jag tänker räkmackor och jag tänker majonnäs! Och de som är som jag och är vegetarianer - ni får se på snygga bilder istället! :)



"Lilla" klassen



Rum 22, för att vi kan!

Kommentarer
Postat av: sofia

Vi får hoppas på att det löser sig med boendet. Men om vi inte får bo på skolan tycker jag att vi kan bo i malaga en natt. För jag kom på att jag vill se Malaga ;D

2008-10-27 @ 11:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0