Later on,

Jag är tillbaka vid liv igen, har sovit middag i en halvtimme eller så där, och försöker nu multitaska med spanskaplugg, bloggande, musiklyssnande, clementinätande och läsande av en marknadsföringsbok jag fick låna av Robin. De fyra första punkterna gör jag väl kanske ganska slarvigt, jag vill bara dyka ner i Principles of marketing, även kallad telefonkatalogen p.g.a. dess tjocklek på ca 1020 sidor, för att se om det kanske är något jag vill plugga vidare inom! (Det är universitetselevernas studiebok alltså, som den nörd jag är!) Jag tror jag skulle gilla att träffa människor och att leka lite med psykologi och se vad som händer med människor. Jag menar, journalist och volontär kan jag ju alltid bli också, jag hoppas nämligen på att få leva länge! 
           Nu ska jag ätaaaaaaa! De hade glömt bort vegetarianerna idag, igen, så Sandra och jag festade loss på salladsblad - Vi var bittra och hungriga efter det. Och nej mamma, jag tänker inte börja äta kött igen, den dagen jag gör det ska det vara för att jag själv vill och inte för att en idiotiskt dyr skola som inte ens är färdigbyggd är så totalt respektlös att den inte ger mig mat. Om jag inte får mat får jag väl gå lite hungrig, det blir bra research till mitt volontärjobb i Afrika. 

overandout
xoxo,

Kommentarer
Postat av: mamman

Ska komma ihåg det där med att "får jag inte mat får jag väl gå hungrig".........det minskar ju tidspressen här hemma oxå

2008-10-15 @ 09:22:25
Postat av: Anonym

2008-10-15 @ 09:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0