Travelling,

Okej då, jag är hemma igen... Saknar redan alla i Jerez (eller ja, eftersom alla lämnar skolan kanske jag ska säga att jag saknar alla i Preston/Norge..?) men måste åka hem och säga hej till familjen i alla fall innan jag börjar söka efter skolan-jobb till en ny resa i maj! De här tre dagarna har varit sjuka, vi lämnade Jerez tågstation vid 5 i tisdags eftermiddag, hoppade av på fel tågstation i Sevilla, panikåkte taxi till stora stationen (sant-juste är den stora, sant-bernard är extremt liten..!) och höll på att missa det tåget. Vi lyckades dock komma med och anlände till Malaga tågstation vid 23-tiden. Tågstation i bemärkelsen tågstationen mitt i staden med noll flygbussar ut till Malaga flygplats... Det blev taxi, igen - jag har inte råd med denna livsstil egentligen!, innan vi tryggt och säkert kunde somna på vårt älskade stengolv framför incheckningen. 
    6.45 gick flyget till London/Gatwick, vid halv nio var vi framme och skulle bara lite lätt och ledigt åka till Heathrow för byte av flyg. Det lilla lätta bytet tog cirkus två timmar med bagagehämtning och allt (till på köpet gick min ena resväska sönder - lycka!) men efter det var det bara 4 timmars väntande, 2 på att vi skulle få checka in och 2 på att faktiskt få åka. Gick och drömde i Mulberrybutiken och drack en mocha frappuccino från starbucks, myyyysigt! Självklart tog vi också chansen att äta english breakfast när vi nu var i London, vi är väl inte dumma heller?!
     Anlände till Sverige runt 6 och sedan väntade vi på T-centralen till klockan 23 då vårt nattåg gick mot hässleholm. Byte där med två timmars väntande innan vi - finally - fick åka mot Kalmar dit vi anlände, nu med emmabodahängaren John i vårt sällskap vid 20 i 9. Har nog aldrig längtat så mycket efter en dusch och en tandborste som jag gjorde i morse, så det var första stopp, sedan var det bara till att åka tillbaka till skolan för att se om jag kan hitta en lärare med uppgifter åt mig. Min spanientripp kan ju liksom ha gett mig två månaders försening på svenskt pluggande va?!

Kommentarer
Postat av: Tina

Å Welcome back!!! Hoppas få se dej i helgen:) Kramis

2008-11-06 @ 13:12:07
Postat av: Syster Fia

Välkommen hem =)

2008-11-06 @ 14:03:35
Postat av: Bettan

Finally !!!

2008-11-06 @ 20:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0