Svunna tider,

Persson-Berg.
Kajsa Persson-Berg.

Låter sjukt va? Filmcitat är helt enket döden för oss med dubbelnamn. I och för sig vet jag inte om jag är i min fulla rätt att citera en Bondfilm då jag endast sett en som inte imponerade nämnvärt på mig. Vill man se en bra film, slå på Lejonkungen, Robin Hood - Karlar i trikåer, Tre musketörer eller vilken Monthy Python-film som helst istället.

- - -

Jag vet att jag sa att jag inte skulle skriva mer, men jag var inne på vintervila och upptäckte svunna tiders genialitet som uppenbarligen runnit ur mina 15-åriga fingrar, ut på tangentbordet och rakt in på min vintervila-presentation. Jag vet att jag är en väldigt skum människa i vanliga fall - men kan jag vara så konstig att min intelligens och mognad istället för att öka med tiden istället sjunker drastiskt varje dag?
    Tyvärr måste jag nog erkänna att jag börjar tro på min teori, särskilt efter det ganska misslyckade nationella provet i matte b jag skrev på morgonen. Vem, annan än Kajsa Persson-Berg, är så dum att hon faktiskt skriver meningen "rätt svar" när hon inte vet hur hon ska göra uträkningen?
    Jag tröstade mig själv med att sysselsätta mig fullt ut resten av dagen; in till stan med Karin och Sofia, lämna Karin vid bussen, träffa Calle, hälsa på gammelfaster Britta, dricka kaffe och gå på promenad, cykla till Erika, iskaffe på Corner, träffa kusin Bettan ("en skön typ," som Erika sa), cykla mot Skälby, ta en runda i Kalmar mot CG med Bettan, för att sedan vara hemma igen kvart i åtta, och nu blir det Dirty Sexy Money!
        Ciao folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0