Kajsas lexikon för smarta,

Tröttpigg - Ett tillstånd som infaller när berörd person är så trött att han/hon blir för pigg för att sova. Kan efterliknas vid en extrem koffeinkick, eller som författaren tror att en tripp med Ecstasybiljetten kan kännas.
   
    Seg dag idag, vaknade med världens huvudvärk, och insåg hur ensam jag var. Jess hade på något sätt lyckats vakna, göra sig i ordning och gå härifrån utan att jag vaknat. Undrar om det inte börjar bli dags att tänka om i mina åsikter om hur lättväckt jag är på mornarna..? Blev i alla fall en svenskalektion idag, där vi gick guidad tur på Kalmar konstmuseum. Ska jag vara riktigt ärlig fattar jag inte varför folk gnäller, lådan syns knappt, och det man ser utifrån är fint i vilket fall - men jag antar att när pensionärerna inte längre kan gnälla över att behöva åka till Älmhult för att handla på ikea (hallå postorder?), ja då måste de hitta en färdigbyggd träkloss i skogen att tjata över? Nä, bra gjort röda partiet säger jag. En av de få sakerna jag gillar med röda rosen...

    Lekte även duktig idag och vek ihop den gigantiska klädhögen jag råkat fixa ihop i fåtöljen under någon vecka. Måste ju visa mig från bästa sidan när jag nu ska vara tredagarssambo med Jess och allt. I och för sig har jag tvättid imorgon, så högen kommer nog tillbaka. Men i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Syster Fia

Klossen må vara en facinerande byggnad,men nu har de ju upptäckt att det är för högt UV-insläpp så att konsten som ska hänga på väggarna förstörs.Ganska så smart att kolla sånt innan man bygger ,eller?Men det kostade väl inte så mycket...höhö.Fast om de köper persienner från IKEA så behöver det ju inte bli så dyrt att åtgärda :D

2008-05-27 @ 09:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0