Kajsas lexikon för smarta,

Lycka (enligt nationalencyklopedin)
lycka, inhägnad mindre åker eller äng, enskilt ägd och nyttjad.

Lycka (enligt mig och Natur och Kulturs svenska ordbok)
subst. en mycket stark glädje.

Nationalencyklopedin är egentligen ett gäng idioter, de hade inte ens min version av lycka i registret? Men jag är lycklig på riktigt, för jag har klarat engelskan! Fick faktiskt VG på alla delar av nationella, även writing och speaking som, enligt mig, gick käpprätt ner i helvetet och vidare. Men jag ska inte tjata om hru dåligt det gick, VG är okej, och ibland mer än det!

Funderar lite över Hultsfred
idag med, Sofia har pratat med en Julia som också vill ha någon att bo med på funktionärscampet, så jag ska prata med henne över msn senare. Hittade även några på rockpartyforumet som letade efter festivalkompisar, så jag kanske hamnar i festivalens största staffcamp?! Kollade in spelschemat nyss också, och förutsatt att jag inte får de sämsta tiderna ever att jobba på, så är det inga krockar eller liknande där mina favoriters spelar.

På tal om festivaler, imorgon åker Lovisa och company ner till Hässleholm för att checka Sveriges troligtvis skönaste festival, Siesta. Jag menar, bara namnet skriker ju sol, värme och mysigt häng. Eller? Nästa år kanske jag chansar och åker. Om jag nu inte gör slag i saken och försöker få ett fint jobb i Norge - 150 norska kronor i timmen är ju inte fy skam, eller var säger omvärlden?

Men dags att sluta tjöta och börja läsa, håller på med Atlantic shift till engelskan, verkar vara en riktigt feel-good chick-litt, men det är ju min genre precis! Pappa kan behålla sina deckare, det enda som går att läsa är väl Wallander?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0