Glassiiiigt!

Onsdag eftermiddag, mitt i maj. Klockan är 15.40 och jag sitter och solar med en bra bok och min dator med trådlöst internet. Glassar är väl vad som närmast kan beskriva vad jag gör. Om ungefär 20 minuter kommer Jess hem, och då blir det väl lite röjning av lägenheten innan jag sticker iväg till Margaretaloppet. Imorgon flyttar Jess, så ikväll blir det avskedsmiddag med räkor och grejer. Jag gillar det här livet, i alla fall idag. Jag vet på ett ungefär vad jag har att göra och jag tror att jag klarar av det.

Annat blir det imorgon. Då blir det tidig morgonbuss till Öland för att åka till mamma och pappa och jobba. Egentligen vill jag bara ta tag i dem båda och skaka om dem hårt för att de ska fatta att de borde anställa någon mer. Helst för en månad sedan. När föräldrar ringer och säger att de måste ha hjälp innan de jobbar ihjäl sig får man den känslan nämligen...

Jag tror att jag kanske
stannar på Öland på fredag med, mitt idrottsbteyg är redan satt, och Chrille är nog inte helt främmande för idén att jag byter friluftsdagen mot loppet ikväll. Då kan jag nämligen jobba fram till lunch hos mamma och pappa, och sedan sticka till kondiset och jobba, innan jag tar bussen till Kalmar igen och chillar vid Springbreak på lördag. We'll see what happens helt enkelt.

Vad jag egentligen vill säga är att jag nu tänker glassa upp mot min stökiga studentlya och dricka lite te och äta lite macka innan kaoset bryter ut. Jag kanske inte bloggar på några dagar ifall att jag måste jobba, men läsare som finns kan ju alltid få roa sig med att fylla alla kommentarsfält som finns. Det blir så roligt att logga in igen då.

sagt av Kajsa,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0