That's how people grow up,

Tillbaka vid datorn igen, sitter just nu på svenskan och borde skriva ett reportage om kommunkation. Har egentligen inte fattat uppgiften, men Camilla nickade och såg ut att hålla med när jag, bara för att verka smart, kläckte ur mig något om hur jag funderade på att skriva om bloggar, eftersom det trots allt är en av de största moderna kommunikationssätten?
        Hmm, det första som poppar upp i mitt huvud just nu är frågan om varför är bloggar så populärt? Egentligen är det ju bara ett sätt att helt utan avbrott kunna prata om sig själv precis så länge som man vill. Eller är det verkligen så intressant för allmänheten att veta att jag åt en skinkmacka till frukost? (Nu var det ju en ostmacka, men ändå...) Jag tror att anledningen till att bloggen är ett av våra absolut största medier idag är för att människan egentligen njuter av sina fem minuter i rampljuset - inbillat eller inte. Vi är alla bara egoistiska likriktare som alla vill vara störst, bäst och vackrast. I alla fall är det så med mig. Är jag inte helt ute och cyklar tror jag att jämnåriga bloggkollegor som blondinbella och kenza är ungefär likadana.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför ska du alltid negligera din smarthet och intelligens? Du vet mycket väl att din hjärnkapacitet överstiger medelsvensson med en bra bit..Fast det är klart.. fiskar du bara efter bekräftelse får du ju det nu!! Hehe.. Kramar/ Syster

2008-03-11 @ 18:05:27
Postat av: L

Fräscht med nytt tema, I like :)
Fast det är väl "15 minutes of fame"? Du måste läsa Capote, snacka om kunna skapa sitt eget rampljus.. Den var sjukt bra och nu är jag äntligen färdig! :)

2008-03-12 @ 16:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0