Sporty Spice!

Majas första match idag!
Vaknade och var nästan pepp på att gå upp, eller ja. Jag somnade ju om i en timme till men någonstans djupt där inne kände jag ju vad det var för dag. När jag sedan tog med mig en plastmugg size XXXL med kaffe till Borgholm blev jag riktigt fräsch i huvudet.
Maja och de spelade som sjuåringar ska spela, med stora leenden och ingen aning om vad de gör. Mörbylångalaget spädde bara på mina misstankar att de redan när de ligger i mammas mage och väntar på att få ploppa ut håller i en bandyklubba och bara lär sig lira utav bara sjutton. I vilket fall var de sjukt duktiga på att passa, dribbla och överhuvudtaget ha någon bollkontroll PLUS att de kunde reglerna. Helt insane.
Borgholm hade i vilket fall som helst störst hejarklack, kan bero på att varenda en av de 27 ungarna som kom för att spela hade familjen med sig, och det är inte överdrivet många syskonpar i laget.
Medans vi körde mot Mörbylånga var det så att man oroade sig för att den övergivna Ölandsvägen verkligen skulle hålla för alla bilarna?
Till slut vann i alla fall Mörbylångaborna med 9-1, men som de sjuåringar de är var BIBK-gänget lika glada ändå. Målskytten Felix var nog ändå gladast.
Och, som tradition är, sitter nu hela familjen (mamma och jag i alla fall) med komadimmiga ögon och vill bara gå och lägga sig.
Tyvärr kan jag ha lovat Maja att laga äggröra av alla de fem olika maträtter jag kan laga?
Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0