Lejonhjärta,

Sitter hemma hos mamma och pappa och är förkyld dagen till ära. I Borgholm snöar det fick jag just höra, och mamma och pappa stack precis iväg till Köpingsvik för att käka lunch med några riksdagsledamöter som var på studiebesök här. Gud vad snobbigt det låter. Riksdagsledamöter. Jag får en jobbig sågspånssmak i munnen bara av att känna på ordet. Det var ju tur att de som var här var trevliga i alla fall. Jag ägnade nämligen halva kvällen igår till att baka frallor åt dem.
        Eftersom jag är sjuk läser jag en väldigt passande bok, Bröderna Lejonhjärta, det är faktiskt första gången för mig. Lite jobbigt är det dock att man inte får veta vad Skorpan är för sjuk, jag sitter och klurar. Polio skulle ju kunna vrida om benen på honom som det står, men hosta? Jesus Christ, jag kollar nog på alldeles för mycket sjukhusserier!
        Imorgon blir det te med Jess i lägenheten, NICE. Har matte imorgon med, jobbigt - fast nu ska jag ju bara rita lite böjda streck i datorn och räkna ut koordinater, så det blir nog bra så. Om min näsa bara kunde bli av med alla vita blodkroppar eller vad nu snor består av. Snor är äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0