Dubbelmoral,

Kom just hem efter en filmkväll med Tina (och efn stund in i filmen även resten av familjen Mörhammar) där vi såg på Walk the line och drack te  och var livsnjutare i allmänhet. Vad som slog mig nu när jag kom hem var ändå det att - är inte de flesta är i världen väldigt tvetydiga när det gäller jobbiga ämnen som knark?
Jag menar, alla fördömer knark, till och med knarkare själva, men när det kommer till musik faller vi alltid tillbaka på missbrukarna ändå? De flesta artister har väl förvisso aldrig varit missbrukare från början, men vad gör omvärlden för att förhindra dem när de  väl börjat? Se bara på Britney Spears, det stackars uttjatade exemplet, hon slog väl alla försäljningsrekord i sin karriär efter att ha rakat av håret? Och folket som arbetar runt Amy Winehouse var säkert väldigt angelägna om att hon skulle bli fri från knarket - på utsidan. Men så länge artisterna säljer sin musik är det nog ingen som egentligen bryr sig, eller är jag helt fel ute?
Vi kanske skulle börja prata om knark på ett nytt sätt? Så fort man sålt en bra skiva och visat att man gör bra musik, där får man knarka. Världen bryr sig inte.
Äh, jag är väl inte direkt en livserfaren kaffetant som har rätt att vifta med moralkäppen. Men det är kul att låtsas vara det.

Kommentarer
Postat av: Malin

"Se bara på Britney Spears, det stackars uttjatade exemplet, hon slog väl alla försäljningsrekord i sin karriär efter att ha rakat av håret?"

Nja här håller jag nog inte med.. Visst hon kanske slog försäljningsrekord bland skvallertidningarna, men absolut inte med sin skivförsäljning, det tvivlar jag på, men annars håller jag med dig:P

2008-03-27 @ 10:40:46
URL: http://hassel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0