I've got you under my skin

Åter igen är jag inne i en vakenperiod - klockan är halv två på natten och de enda som är vakna är jag och Frank Sinatra som just nu spelar My Way på VH1. Gubben är ganska duktig må jag säga, kanske borde skämmas över att erkänna att det är första gången jag hör denna motalade låt, men Mars upptäcktes nog inte på en dag den heller! 
     Har precis suttit och klurat lite på om jag ska följa i min mors och, nu på senare tid även, kusin Calles fotspår och bli lite vegetarian... Inte på grund av djurvårdsskäl, och inte för att jag skulle bli superstrikt (hallå? det är fortfarande jag som talar?) men jag tror det skulle vara bra för mig att skippa rött kött och åtminstone skära ner på det kycklingen. Fisken vet jag inte riktigt om jag vill ge upp, jag menar. Jag äter det, hur många gånger om året? 3 kanske? Så det skulle jag fortsätta äta. Ja, jag tror jag har övertygat mig själv. Om inte annat ska jag köra en Hollywood med 14 dagars detox - Ebba säger att det är inne nu! Fast kaffekoppen lämnar mig inte - inte nu när jag - finally! - kan göra latte machiatto med snygga lövmönster i och allt! Kanske byter ut komjölken mot sojamjölk dock? Det låter ju lite mer seriöst - höhöhö.
    Nä, nu ska jag nog gå och lägga mig på soffan (sover hos mamma och pappa i natt igen - kunde ju för sjutton inte missa Sex and the city, även om det råkade visa sig att jag sett båda avsnitten tre gånger förut..!). Imorgon, med lite tur, ska mamma och jag åka in till stora staden Borgholm (suck.) och köpa utemöbler till balkongen i V-gården (yay!).
    En annan sak jag ska nämna innan jag lämnar folket är väl dock att jag sökt jobb idag! Det var ju bara synd att jag aldrig skickade iväg ansökan - men i mitt huvud fanns den! Fick också veta av Fia O att det inte behövs någon utbildning för att jobba i kassan på Ica, så om jag skulle få ett jobb behöver jag inte oroa mig för sånt där! Letade även lite andra jobb, typ krönikor och sånt, men gav upp. Jag är ju inte direkt jätteduktig på att formulera mina funderingar (som verkar a stannat upp totalt på sistone, jag funderar inte ens särskilt mycket på hur Amy Winehouse gör för att få sitt hår så där stort, eller vad Rachel Bilsons hårfärg kallas. Skumt.

Godnatt folks,
Mår ni bra förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0