Sh-sh-shaking

Dålig dag på jobbet idag - försovning, äckligt mycket folk, Åsa med talförbud (hela veckan - det är tur för henne att jag är ledig!), och sedan supertrötthet. Det var tur att jag fick ägna sista halvtimmen åt att fixa kakskyltar och maila in den sista stora skylten till tryckeriet eftersom jag ficklite Ally McBealvibbar när koffeinkickarna kom för långt efter varandra och jag såg mig själv stå med en stor förskärare och hacka i huvudet på otrevliga turister.
     Nu sitter jag hos Bettan i hennes nya lägenhet - skulle egentligen bege mig hemåt med cykeln efter jobbet idag men orkade bara inte, och eftersom jag har nyckel så åkte jag hit och plockade ihop sängen jag lånat. För en och en halv timme sedan skulle jag vara hos Jenny sa jag till henne, men jag sedan satte jag mig i en fåtölj och bara tanken på att resa mig upp är lika jobbig som en cerise filt på en knallröd fåtölj itt under värsta migränattacken. 
    Inte ens mina liknelser ger något sammanhållet intryck idag. I vanliga fall kommer de bara flygande in i huvudet och sitter där tills jag använt dem, men idag måste jag tänka för att få det. Min hjärna kommer få träningsvärk om jag fortsätter använda den, så godnatt folks, nu är jag ledig i fem dagar och världens bästa Kerstin kommer ner och hälsar på - nio månader sedan vi sågs sist, DET är sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0