Köp en vik, i Köpingsvik

Mm, men det är skönt när dagen går precis som man vill - i den här ordningen med:
- Försova sig
- Känna hur ont alla leder i hela kroppen gör + märka krypningar/domningar i armen
- Få så ont i nacken att du får stå och se på kunderna med huvudet på sned, och därmed få en massa konstiga blickar av dessa.
- Slå upp fyra nya blåmärken
- Få en kund som är totalt dum i huvudet, riktigt kontrollfreak som försökte skälla ut mig inför hela affären för att jag inte kunde garantera att det var mjölkfritt bröd (efter att jag sagt att det inte var mjölk i receptet och inte heller i det vegetabiliska, laktosfria margarinet vi använder...) Killen stormade ut skrikandes att han FAN INTE KUNDE HANDLA AV NÅGON SOM VAR SÅ DUM SOM JAG FÖR JAG HADE JU FAN INGEN ANING OM ETT JÄVLA SKIT. Jag svarade med att säga "Bra, då kan du gå. HEJDÅ." Jag var i och för sig stolt över att jag inte bara tog emot utan faktiskt pratade tillbaka till idioten. Som Emma sa sedan "att du kunde? jag hade börjat gråta!" Bästa komplimangen jag fick idag, men kunden tillhör fortfarande bottennappen för dagen.
- Bli tvungen att ringa till en kund och säga att vi inte alls kunde baka budapeststubben hon beställt av mig tidigare under dagen p.g.a. leveransfel. Jag HATAR att prata i telefon!
- Bli tvungen att cykla den 1½ mil långa vägen hem till mamma och pappa med huvudet på sned och med så lite belastning som möjligt på värkande knän.
- Anlända till mamma och pappa och inse att knät inte funkar alls som jag vill.
- ... Fortsättning följer, dagen är inte slut än...

Hoppas alla andra har haft en bra dag, min räddades bara av; liniment, killen som beställde en full-size pain-riche som köttbullemacka to-go, d.v.s. en pain-riche som vi normalt delar upp i tre stora delar för att göra lunchmackor. Denna killen var ungefär lika stor som en nyfödd fästing bredvid en elefant. Haha, jag hade kul åt det i all fall. Och sist men inte minst av saker som gjorde mig glad idag, Babyshambles Deft left hand.

Thank you for smoking,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0