Januari 18, 2008

Nu är jag tillbaka på internet igen, efter någon dags sjukdom och en förmiddag av datorfri gympalektion.
Sitter på medialektionen och har redigerat mina bilder, ute regnar det så jag har ingen lust att fota just nu, därav ett random blogginlägg.

Veckan som har gått har varit rätt torr, men ändå helt okej kul... I onsdags vaknade jag med världens huvudvärk, feberkänslor och risig hela jag. Stannade hemma, och somnade om igen. Vaknade inte förrän tjugo över tolv, så jag antar att jag kanske behövde sova. Efter det blev jag lite rastlös (okej, mer än lite.. jag stod och skrek på tvn...) så jag började plocka undan eftersom Jess skulle komma och käka soppa på kvällen.
Mitt patetiska försök till att bringa lite ordning när jag skulle hänga in mina kläder i garderoben blev så katastrrofalt att jag fick ett nervryck. Tog därför alla mina trettio galgar , och alla kläder på hyllan och i skåpet och bara kastade ut det på golvet i rummet för att börja sortera i takt med att Rachel Ray gjorde "nyttig" kycklingsoppa på tv.
Därefter tömde jag hela garderoben på småsaker och kastade ut dem på förrådet.
Hela jag förvandlades till rena rama Feng Shui på några timmar. Sedan kom Jess vid fyratiden och då skulle vi äta svampsoppa och fylla bröd med tomat och fetaost (Lollo var kocken, jag var bagaren!) och så vaniljglass med varm hallonsås till efterrätt. Det vara bara det att när vi ätit soppan kom Jess på hur sugen hon var på semlor och fick den strålande (inte) idén om att hon och jag skulle baka. Visst gillar jag att baka, men när degen var färdig låg Jess och Lovisa och knölsov i sängen medans jag, i väntan på att bullarna skulle svalna, diskade och gick och handlade på Netto. De märkte inte ens att jag gick utanför dörren...
Tyvärr hade Netto ingen mandelmassa, men då fick Jess ytterligare en strålande idé - vi kunde väl de ynka två kilometrarna till Maxi för att få tag på mandelmassa? Så det gjorde vi, tog med oss Felix också, och hamnade slutligen på Maxi.
När vi kom hem fixade jag mandelmassa enligt receptet - det var ju bara synd att vi var tre och jag gjorde fyllning till  tio semlor...
Därefter kollade vi på Scrubs och vid klockan tolv var jag sjukt trött - så vad gör vi då? Jo, vi slår på världens bästa fillm som jag aldrig sett innan - The Notebook!
Ryan Gosling är så sjukt snygg, och Rachel McAdams spelar för en gångs skull något annat än en totalt blåst blondin med uppumpade gummibröst och ett räkskal til hjärna.
Filmslutet ska vi nog bara inte tala om, för - herregud! så fint det var! till och med jag grät :D

Igår hade vi som tur var bara gympa, så när Christian pratat i två timmar om ergonomi gick vi ner i källaren och alla gav varandra massage. Hur härligt som helst var det! Lovisa tyckte tydligen att det var så härligt att hon somnade när jag gav henne hennes massage. Synd att hon har så dåligt morgonhumör bara att hon slog till mig och skrek en rad fula ord åt mig när jag väckte henne - men det är väl hennes lidande.
På eftermiddagen stack vi till Britta som bjöd på lunch, kyckling och potatis och grejer - gott som sjutton! Stannade där till fyratiden och sedan stack jag till Friskis och skaffade mig medlemskort. När jag ändå var där passade jag på att träna och när jag sedan kom hem var Alex där för att hjälpa Lollo med multimedian.
Och, på tal om det... ÄNTLIGEN har Lollo skaffat en kompis som fattar att man ska käfta med henne till max! Hon kan ju inte bara omge sig med jasägare jämt och ständigt - hur kul blir det för mig liksom? ehehhe.

Pratade med moster igår med, sjukt kul att prata med henne - tyvärr blir det ju inte så ofta. Skulle vara härligt om hon kunde flytta hit igen och jobba på konstmuseet, hon kan ju typ, allt, om konst. Dessutom skulle man kunna träffa henne oftare. Annars börjar jag väl högskolan om två, tre år och då kanske det blir Stockholm för mig - vem vet?

Ikväll är det fest hos Eric, och imorgon fyller mamma år. Dessutom blir mitt rum klart den här helgen eller nästa, så efter det kan jag säga att jag har ett eget White room! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0