Cold, cold heart

Det är så sjukt kallt på denna kalkövervuxna ö idag att jag sitter och funderar på att tända en brasa i spisen. Har dock insett att jag inte kan det eftersom jag borde gå in och måla mitt rum - sista lagret på väggen nu! - gick bara in i det här huset eftersom jag skulle lägga över lite foton på datorn. För, ja. Jag var för en gångs skull nyttig och satte mig inte vid tvn när färgen på väggarna skulle torka, utan drog tag i min favoritcykel (den är från 20-talet minst och jag har lagat den med balsnören - såna där blå som håller ihop höbalar om ni vet?) och gav mig ut på en runda.
Gamlingen var dock trött i motvinden så jag la ifrån mig den vid ett träd och tog en promenad.
Fotona blev urdåliga, men jag blev härligt uppiggad! Hade de inte varit så dyra hade jag nog önskat mig en digital systemkamera, typ Canon EOS 400D, i födelsedagspresent, mamma. Men jag är ju inte så dum att jag säger det högt... Haha!
Imorgon är jag hundvakt åt Lovisa, eller ja. Det är väl åt Felix jag är det, men ni fattar? Tar träningen vid sju så blir det lugnt med tiden, skönt att ta en lite längre promenad efteråt också så att man inte vaknar på tisdagmorgonen stel som en 90-åring med frostskador.
Men nu är det dags att ta löpet och fixa ett öländskt White Room. Jamie T landade just i min dator, så om jaghar kommit ihåg min mobilsladd blir målningen extra rolig.


"Det går ett hjärtligt litet tag, sen tillhör jag ett slag för sig;
ett slag till intet dömt.
Ja, snart är allt i tystnad bortglömt."


Kommentarer
Postat av: Syster

ååååååh, Jamie T är bäst :)

2008-01-28 @ 09:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0