Requiem for a dream.

Vad betyder det egentligen?
Återkommer till det senare, ska skriva av mig mina självupptagna tankar och åsikterförst och främst;
Jag tror att jag blivit totalt sinnessjuk! Det är måndag idag, och i vanliga fall vid den här tiden brukar jag ligga i min lägenhet och njuta av att vara tillbaka i tystnaden efter en helg full av skrik och bråk på Öland - men var befinner jag mig nu, om inte på Öland av alla ställen?! Besöket hos mamma och pappa är dessutom totalt frivilligt, och anledningen till min smarta idé att åka hit var att jag skulle jobba. Alltså, herregud. Jag HATAR att jobba! Och ändå stod jag nyss helt frivilligt en måndagskväll och spacklade garderobsdörrar?
Jag får skylla på att kaffet är godare här än i Kalmar helt enkelt... Och kanske en smärre traumarelaterad chockskada efter att jag fått lämna bort min dator på lagning i minst ett dygn?

Men åter till rubriken då - är det någon som över huvud taget kan berätta för mig vad meningen betyder? Det förväntas nämligen av mig att jag ska skriva en filmrecension om den knarkhärva till film, och jag vet att jag gillade den - men jag hängde kanske inte riktigt med i poängen? Och anteckningar har jag inte heller gjort några - går folket med på handuppräckning i frågan om Camilla godtar ett "I've seen Requiem for a dream, and I liked it."? Kanske om jag slänger in en bild på en glad gubbe? Han kanske kan hålla i en spruta så att det ser ut som om han är hög och glad på uppåttjack?

En kille jag tänker på när jag tänker på glada gubbar (och andra män) är faktiskt Henrik Schyffert eftersom jag nyss läste hans blogg - hett tips må jag säga! (www.henrikschyffert.blogspot.com) Pluspoäng för att han lägger in småsketcher! :)

Imorgon är det knarkdag på John Bauergymnasiet i Kalmar. Inte i bemärkelsen att alla elever ska bli höga, utan en totalt lärarplanerad antidrogkampanj som pågår hela dagen. Jag kan inte direkt påstå att jag kommer att sakna matten i alla fall! Tänker dock bli sur på Fredrik om han inte kommer, hrm, så om jag inte bloggar på ett tag får ni kasta tomater på honom, för då tänker jag protestera i form av en skrivstrejk! ^^
Men nu ska jag antingen se på Hipp Hipp, reprisen av Melodifestivalen eller sova. Jag vet inte riktigt vad det blir än så länge. Medans jag funderar ska jag nog gå och dra bort maskeringstejpen på mitt rum eftersom jag målat klart!


Kommentarer
Postat av: Freddan

Inga tomater behövda här inte, jag kom ju! ;)

Plus att det var faktiskt till och med lite kul, jag kräver att du publicerar vår underbara dikt!

2008-02-12 @ 17:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0