Frågetecken kolon

Frågan var - Är gud en kvinna?
Svaret är : JA, OCH HON HETER ARETHA FRANKLIN!!!

Sitter hemma i lägenheten, sista kvällen på en hel vecka då sportlovet började kvart över tre i eftermiddags. Låter kanske skumt, men lov suger. Istället för att chilla och glida runt som en stekare på stureplan en fredagkväll vid ettsnåret tar jag nu mitt pick och pack och lämnar fastlandet för den flytande kalkbit som kallas Öland.
Positivt är väl att jag åtminstone kommer att få en ny säng nu - eller ja, den är ju liksom inte ihopsatt, och med tanke på min arbetsfart kombinerat med att mamma och pappa med småbarn är på minisemester (väldigt Bridget Jones - fast 22 år senare) i Skåne kommer jag nog sova i Majas säng ett rätt så bra tag framöver...

Anyway, om jag satt i skolan till tio i åtta igår kväll tog jag det betydligt lugnare idag - satt bara kvar till fem och pillade på en gammal bokrecension och min julkalender till multimedian (ehh, ja - lite sen är den...). Jonas är den bästa som hjälpte till med recensionen - jag hatar att skriva såna... I alla fall när jag nu inte har läst boken jag skriver om på ett halvår! (Mamma, läs inte!)
Vid femrycket tog jag en racerpromenad till Friskis&Svettis, mitt yogapass började nämligen halv sex, hann i alla fall i tid, är glad för det - yoga är liksom den ultimata träningen! Kroppen blir hur vältränad som helst, men utan svett, blod och träningsvärk! Jag fattar inte hur jag kunde se ner på det så mycket innan...
När jag kom hem funderade jag skarpt på att äta något, men det blev te istället. Kanske att jag gör lite pasta snart - har inte riktigt bestämt mig än, men godisskålen lär ju bli länsad på sista sursockringssmulan i alla fall.
(Var det nyfet det stod på triss-reklamen? ;D)

Innan big sis, Jenny alltså, kommer är det jag, min dator, tekoppen och Aretha Franklin - som i och för sig just för tillfället är Alicia Keys, men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0