Sickness,

Shoo bre,
Idag är jag sjuk, igen, och det är inte speciellt kul, jag såg faktiskt fram emot samhällskunskapen idag... Det skumma är att jag vaknade vid fem i natt och var pigg - skönt, tänkte jag, gårdagens huvudvärk är borta, så jag somnade om och vaknade igen klockan sju när jag skulle gå upp, och kunde knappt öppna ögonen för att huvudet sprängde. Varför, varför, varför fungerar mitt huvud så här? Jag tänker köpa ett par glasögon och börja gå på en diet som bara innehåller vitamintabletter, då borde man väl aldrig bli sjuk?
     Anyway, jag tvingade mig själv att gå upp och duscha, kunde lika gärna försöka göra mig i ordning för skolan, men efter duschen fungerade inte mitt huvud alls så jag la mig med tanken att "om jag sover en halvtimme till kanske huvudet mår bra igen så kan jag komma lite sent till skolan hellre än inte alls." Jo men tjena, jag tog mig inte till skolan, vaknade av att mamma ringde vid 12 och sa att hon och pappa var klara på sjukhuset och hade tagit med sig Ipren till mig, och ville jag att de skulle komma förbi? Det ville jag, så jag fick dem att handla åt mig (YAY! Jag har mat igen!) och sedan kom de hit och var jättesnälla och hade köpt frukt och Ipren och choklad till mig, allt man behöver när man är sjuk med andra ord!
      De stack just hem till Öland och jag ska plugga lite, börjar må bättre nu efter en Ipren och två koppar kaffe. Mitt hvud spränger inte längre, jag känner det faktiskt inte alls, det känns lite som en heliumballong till och med... Kind of nice.
x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0