Ett beslutstagande,

Då min, för dagen nyfyllda, 19 år gamla syster är ute och dricker annat än Bob:s hallonsaft ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra här hos mamma och pappa. Har hittills fördrivit tiden med att se Bröllopsfixaren, måhända en av 1900-talets sämsta filmer, slösurfat, och lyssna på musik. Plötsligt har dock ett uppenbarelsens ljus fallit över mig, kanske för att det är jul och snön hade fallit när jag vaknade i morse, men jag bara vet att i natt är natten då jag för första gången ska läsa ut en bok skriven av en Nobelpristagare! För er outbildade nötter därute som nöjer er med att se filmatiseringen av Sagan om ringen för att förklara att ni minsann vet allt om J. R. R. Tolkien kanske detta inte är speciellt imponerande, men jag har haft andra planer sedan jag försökte läsa en Rushdie-bok för många herrans år sedan (två i alla fall, och jag gör aldrig om det). Det här blir min revansch, Clownen Shalimar släng dig i väggen, En god grannes dagbok ska bli utläst i natt om jag så ska ligga uppe till 5.
    Godnatt,
x



P.S. Nu råkar det kanske hända som så att jag faktiskt bara har sett filmerna ur Sagan om ringen-trilogin, det var bara ett dåligt exempel... Men till mitt försvar har jag öppnat första boken och läst de första 30 sidorna innan jag klassade det som högklassig skitlitteratur, en framgångssaga då jag oftast dömer en bok efter endast tio sidor, men tyckte att en klassiker som Härskarringen förtjänade lite extra - 30 minuter totalt bortkastade. Illa... D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0