En lyckad människas guide till en lyckad barnvaktskväll

Hej!
Efter en mycket seg dag då jag slutade för dagen vid elva och sedan fick vänta till tio i fyra på bussen har kvällen varit mycket trevlig! Först och främst kom Fia och Johan och hälsade på, Fia blir större och större hela tiden, och det är inte för att hon tjuvstartat julen och ätit för många lussebullar utan för att jag ska bli moster! Ja, hon ska väl bli mamma med antar jag.
     Efter det stack den delen av familjen som är över 18 till Borgholm för någon middag, och jag blev barnvakt åt Maja och Matilda. Mutor och överenskommelser fungerar mycket fint i de här lägena! ("Ja, ni får se färdigt på det här programmet, men bara om ni tömmer diskmaskinen samtidigt så jag kan fylla den sedan") Lagade en middag som skulle få det att vattnas i munnen på avkomman till Gordon Ramsey och Jamie Oliver, ICA:s köttbullar, pressad potatis, brunsås och lite majs och gurka eller morot. Haha, stackars barn vad de får lära sig äta fel!
     Nästa framgångssaga var väl troligtvis att jag lyckades få de båda i säng på mindre än en halvtimme, och då hade de också röjt undan på sina rum! (WOHO, nytt världsrekord!!!) Jag tror helt allvarligt att om jag inte redan bestämt mig för att adoptera och ha en barnflicka hade jag mellan mina utbrott kunnat bli en kanonmamma. Hehehe, vadå självgod?!
     Sist men inte minst, nu är det tyst i huset och jag har precis slutat prata med Sarah i telefon, ska ju hälsa på henne i Växjö imorgon, sååå kul!
      Nu kommer det bli blogguppehåll tills jag har internet igen, tidigast imorgon kväll alternativt onsdag morgon!
x

Kommentarer
Postat av: Syster Fia

Det var ju tur att du inte blev snurrig i huvudet som din storasyster utav min randiga tröja och gigantiska mage ;)Dumt vore det att påstå att jag skulle ha blivit mindre...fast än jag tjuvstartat på lussebullarna :P Hoppas du hittade nått att hitta på medans du väntade på Sarah. Pöss <3

2008-12-02 @ 10:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0