Buenas noches!

Äntligen har min granne flyttat sin router närmre mitt fönster eller någonting, efter några dagars frånvarande kom mitt finfina trådlösa igång igen! Det har varit lite ensamt utan nattliga besök på aftonbladet, men kanske att det kan stanna så här ett tag?
          Jess har just stuckit hem, hon kom med lite pengar åt mig, så jag bjöd på äppelkakete - det är grymt gott! (Ja, efter ett ryck från oss båda bakade jag till och med chokladbollar, när hände det sist egentligen?!) Vi pratade lite om julpynt, mest om den fula varianten, ni vet - flaggstänger med röda ljusslingor och en blomma på toppen och epilepsianfallframmkallande blinkande saker..? Tro det eller ej, men åker man buss 107 på Öland får man se många hemska varianter, Jess sa dock att favoriten var till salu? Så, alla med hemsk julpyntssmak, det finns ett hus mellan Borgholm och Föra med en tradition av så hemsk julpyntning att folk åker ett extra varv runt det för att få se det, som är tll salu. Snälla, sitter ni inne på lysande trädgårdstomtar, blinkande kulörta ljusslingor, och allt annat amerikanskättat glim-glam, KÖP DETTA HUS! Att Nordpolen smälter och att 7000 isbjörnar dör per år bara för elförbukningen till detta julhus, det gör väl inget? Vandrande människor behöver åtminstone inte oroa sig för varken reflex eller ficklampa förrän de kommer till Kalmar, och tro det eller ej, men här i staden finns det ljuslyktor, så ficklampan kan skrotas. Så, ni vet det nu. Ni gör mig och Jess och alla andra en stor tjänst om ni har en husköparplånbok och taskig smak!
                 

Nä, nu ska jag plugga lite aggressiv marknadsföring, gerilla-, relations- och viral marknadsföring närmare bestämt - har nämligen ett seminarie/muntligt prov på det imorgon, och glömde självklart papperen om viral marknadsföring i skolan. Suck.
x

Kommentarer
Postat av: L

en liten fågel viskade i mitt öra att det redan är sålt. Men du vet ju hur öland är, inte alltid 100% sanning.

2008-12-12 @ 01:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0