Shopping,

Statuscheck.: är tillbaka i Kalmar. Skolan har börjat och jag var där hela timmen vi gick första dagen, för att sedan vakna med feber och krupphosta igår morse. I tisdags däremot - ja då var det livat! Alla utom Jb-eleverna började skolan, så jag hängde lite i lägenheten, innan jag stack till Erika och kollade OS.
        Blev även spaning på Jess nya lägenhet (nästangranne), innan vi på grund av uttråkning bestämde oss för att ta vår vanliga runda till Ikea så hon kunde visa vad hon ska köpa sedan när hon målat klart. Vi började precis känna oss lite dumma som skulle gå tomhänta ut genom kassan (jag menar, man gör bara inte så  i Sverige - det är som att skjuta en ko i Indien) när vi hittade fyndhörnan. Hittade ett litet fynd i form av en ihopskruvad soffa (..) för 400 spänn. Sagt och gjort, jag slog till. Sedan blev det bara till att bära över parkeringen (låt mig säga så här: Ikeas parkering är stoooor..!) Innan vi kom på att vi kunde "låna" en stor kärra och dra soffan på. Med några mellanrum för foton (jao, köpte en rosa casio pocketkamera till slut) släpade vi sedan kärran/soffan över en åker, genom en skog, nerför ett stup (nåja, en brant backe var det i alla fall) uppför samma stupbacke och över Skälby gård. Folk skrattade lite när jag fick köra vagnen genom rondellen för att inte krocka med mötande trafik, och Jess skämdes mest - men vi fick hem den! BIlder kommer någon gång i framtiden. Kanske.
      Nu är det helg igen - gött mos. Det firas med en runda i tvättstugan imorgon och kanske lite soffliggande med en slemhostahink bredvid.
      overandout.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0