Barnkalas - aj!

I've got some big news for you, folks! Jag har ÄNTLIGEN 5 dagar ledigt - i sträck!Så nu tänker jag ha sommarlov med shopping inför hösten och slappdagar. Egentligen skulle jag haft det idag med, men Maja och Matilda gillar att dra hem 23 kompisar och ha sommarkalas, d.v.s. så pass mycket jobb att jag gick upp 07.30 och hjälpte till att pyssla ihop allt. Endast enkla saker i och för sig, såsom att dammsuga en gigantisk maskinhall (stor är den i alla fall), bära trädgårdsmöbler, och att bli upplyft i skopan på en lastmaskin för att det ser så fint ut med en girlang i taket. That's right. Taket på en maskinhall. Även ni som inte är ultranördiga fordonsfantaster kanske kan räkna ut att maskiner som drar tuuuunga lass, inte direkt har höjden av ett rivet kaninhinder... Fast jag är inte direkt höjdrädd, så det gick fint, även om jag just för stunden inte uppskattade pappas plötsliga infall av "humor", nämligen att "råka" kom emot lite spakar och skaka skopan lite fram och tillbaka och upp och ner... Eh, nej tack. Trots allting överlevde jag, även om det tog en och en halv timmes utslgen komasömn på soffan framför VH1's top 100 greatest songs from the 90's.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas du fick vara med och kalasa oxå på småsyrrornas party - du har ju efterfrågat kalas denna sommar;). Vi som är gamla och kloka (tex jag och kanske din mor med..) har klarat av stadiet med vegetarianism. Det gjorde mej inte hälsosammare, inte lyckligare och inte smalare. Nuförtiden har jag kommit till insikten om att jag måste ta ansvar för vårt landskap och kulturarv och därmed borde äta mest nötkött (svenskt) och hellre skippa grisen och kycklingen för jag tycker att deras liv är för tråkiga. Det där med klimatet fixar vi på annat sätt än att ha dålig samvete för en god köttbit!

2008-08-17 @ 10:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0