Sunny day,

Gosh, vad jag är trött ikväll! Efter en otroligt lång dag med jobbiga matteproblem och en väldigt kort engelskalektion, 45 minuter för att vara exakt, tog jag en promenad på fem minuter till Kagg och hämtade min nyckel som Jess hade. Efter det åkte jag hem och gick direkt och hämtade min cykel, vilket tog ett tag eftersom två halvtanter med stora huvuden inte visste om de skulle ha en halv storlek större på cykelhjälmarna de kollade på, och när de bestämt sig för det visste de ju inte vilken färg de ville ha, eller hur de skulle betala. Christ, säger jag, somliga är jobbigare än andra att hamna bakom i en kö, men Adels cykelverkstad var nog vana för de bjöd på gratiskaffe. När det väl blev min tur fick jag min cykel, men tyvärr visade det sig att snyggcykeln jag hittade igår inte var till salu, utan att den bara var inne på reparation, så jag tröstade mig med att köpa en cykelkorg och att få cykelsadeln fixad.
    Anyway, innan cykeln var hämtad och jag var hemma var klockan 3, så jag ringde Erika och pratade i säkert tio minuter innan vi båda kom på att jag hade ringt för att höra när hon kom dit - smart brud jag är..! Hon kom i alla fall vid fyra, halv fem var vi på Skälby och utnyttjade treåringarnas lekplats på bästa sätt - Kalmar har aldrig förr skådat två sjuttonåringar angripa en cykelkarusell eller en gunga med sådan barnslig glädje! Vi var till och med smarta nog att ta med fika, flädersaft, ostriskakor och singoallakex. Det enda som behövdes sedan var lite fotboll, sedan var vår dag gjord! Lite fotboll visade sig i och för sig innebära cirka två timmar fotboll, men ja, ja. Det var hur skönt som helst! :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Alltså, join the party? På söderport är det 18 men du kan väl snacka med ida? Vi ska troligen möta upp henne efteråt, vi får se.. Vi skulle varit i kollektivet men Fia skulle ut så vi vet inte riktigt hur det blir..
Mer folk mer kärlek!

2008-04-09 @ 14:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0